Midwives in The Hague, Nootdorp, Pijnacker and surroundings

Klachtenregeling

Wij zullen er alles aan doen om jou en je partner van alle gewenste informatie te voorzien en jullie goede zorg te leveren tijdens de zwangerschap, de bevalling en het kraambed. Helaas kan het voorkomen dat je over een specifiek onderdeel of situatie een minder tevreden gevoel overhoudt. Mocht je dit gevoel hebben tijdens de zwangerschap, dan horen wij het graag van je, zodat wij direct kunnen handelen naar jouw gevoel. Maar uiteraard is je terugkoppeling ook nog mogelijk nadat wij de zorg bij je hebben afgesloten.

Wij zijn altijd bereid om je gevoel van onvrede of klacht te bespreken in een persoonlijk gesprek. Je hebt de keuze om een gesprek aan te gaan met de verloskundige waar je aanmerkingen op hebt, of wanneer je het prettiger vindt om een je verhaal te doen bij een collega, staan wij hier ook voor open. Weet wel dat de verloskundige waar je verhaal betrekking op heeft het meeste weet over jouw specifieke situatie.

Na het gesprek wordt je klacht geregistreerd op een speciaal klachtenformulier. Er zullen naar aanleiding van je ontevredenheid geen aantekeningen worden gemaakt in je medische dossier. Wel bespreken wij je klacht binnen de praktijk om onze zorgverlening te kunnen blijven verbeteren.

Wanneer het gesprek niet voldoende afsluiting voor je geeft of wanneer wij in jouw ogen het ontevreden gevoel niet genoeg hebben kunnen wegnemen, bestaat de  mogelijkheid om je klacht in een vervolggesprek te bespreken met een van de vier verloskundigen of hulp in te schakelen van een klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij zijn onpartijdig, werken onafhankelijk en helpen je graag verder met ondersteuning en advies. Meer informatie en contactinformatie kun je vinden op www.klachtverloskunde.nl.